sobota 1. září 2012

RC review: Dva meče

Autor: Karolina Limrová
Žánr: fantasy, upíři
Díl: 2
Počet stran: 310
Vyšlo v ČR: červen 2012
Nakladatelství: Host
Knihu můžete zakoupit na arara.cz

Anotace: V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Host!
Dva meče jsou již druhým dílkem české autorky Karoliny Limrové a zároveň již druhým dílem z plánované třídílné série. Předchozí díl Dvě zrcadla byl dosti zaměřen na romantiku, což není tak úplně můj žánr a i přesto se mi kniha líbila, proto jsem si hned po vydání aktuálního dílu řekla, že by podle anotace mohl být ještě lepší. A opravdu, Dva meče naprosto předčily mé očekávání a já jsem u knihy strávila pěkných pár chvil. 

Tento díl se od prvního liší tím, že v něm figurují jiné hlavní postavy. Místo Josuy a Kate (kteří nás však neopustí úplně a v knize se také objeví) kniha vypráví o jedné postavě, kterou čtenáři prvního dílu také dobře znají - a to sice o lovci Dannym - a nové postavě upírce Seleně, o které se můžeme dočíst již v anotaci. A právě největším lákadlem k přečtení druhého dílu pro mně byla samotná anotace, sice ta část, kde jsem se dočetla o tom, že by Selena měla být slepá. Byli  tu totiž tajemní, nesmrtelní dokonce i zářící upíři, ale slepí ještě ne. Zajímalo mne tedy, jak se Karolina s něčím takovým popasuje a jak tuto postavu ztvární.

Selenu jsem si podle popisu i jejího chování docela oblíbila. Byla to samostatná dívka, s logickým uvažováním, jen mi občas přišla hodně rozpolcená - na jednu stranu sebevědomá a odhodlaná, na stranu druhou stydlivá a ustrašená. I když byla vlastně slepá, „viděla“ lépe než obyčejní lidé. Pomocí sluchu totiž slyšela částečky prachu, které narážely na určité předměty a díky tomu se jí v hlavě tvořili jisté obrazy. Vše černobílé, ovšem s perfektní přesností, dokonce i na několik desítek metrů. Tento fakt může někomu přijít jako až moc velká fantazie a něco, co nikdy nemůže být reálné. Ale když si člověk uvědomí, že je tahle kniha  o upírech, tvorech kteří neexistují a tím pádem je polovina knihy jedna velká fantazie, proč by v ní nemohlo být něco takového? Mě se právě tento nápad na knize hrozně moc líbí a je vážně skvěle zpracovaný, já tedy Karolině jedině tleskám!
Samotná romance mezi Selenou a Dannym byla také lépe zpracovaná, než ta mezi Josuhou a Kate v díle minulém. I když se i tento pár do sebe zamiloval na můj vkus poměrně rychle, nebylo tomu pouze na první pohled a možná se i díky tomu zdála tato láska opravdovější. Hodně zajímavé bylo, jak se oba s faktem, že se do sebe zamilovali vypořádávali. Přeci jen, Danny je lovcem upírů a učí se je nenávidět už od mala a že by se měl nyní do jednoho z „nich“ zamilovat? Ani Selena z tohoto faktu není moc nadšená, protože to poslední co chce, je ublížit mu a navíc i ona skrývá menší tajemství.

Co se týče stylu písma, tak ten si Karolína zachovala ve stejném duchu, což znamená vyprávění z pohledu obou hrdinů, s občasnými flashbacky do Seleniny minulosti a krátké, přerušované úseky. Na tento styl je opravdu jednoduché si zvyknout a čte se téměř sám. Znovu zmiňuji, že je vhodný zejména pro stále odbíhající čtenáře nebo pro ty, kteří neradi čtou knihu delší dobu v kuse. Ani samotné kapitoly nebyly nikterak dlouhé a i grafická stránka knihy je moc pěkná, proto se čte skoro sama.

Celkově se mi tedy druhý díl líbil více než předchozí, jediné co bych tak knize vytkla, je možná až velká jednoduchost a to, že ji chybí větší hloubka. Díky tomu se toto dílko stalo jedním z mých oblíbených, ovšem do těch nejvyšších příček má ještě docela daleko. I tak ji dávám hodně vysoké hodnocení a to plné 4 hvězdičky!

2 komentářů:

Lenka řekl(a)...

Dva meče jsem si tento měsíc taky pořídila, už se na ně taky chystám a díky tvé recenzi se to budu snažit co nejvíc uspíšit. Už se nemůžu dočkat. :)

Nells řekl(a)...

Já už chci, aby mi ta kniha přišla !!! Nemůžu se dočkat, až mi ji pošťačka přinese domů :-) (jen škoda, že už asi budu v tu dobu sedět ve škole)

Okomentovat