RC review: Lovkyně snů #2 - Vstříc temnotě

Žánr: YA, fantasy
Díl: 2
Počet stran: 256
Rok vydání: 2009
Rok vydání v ČR: 2012
Nakladatelství: FRAGMENT

Děj knihy nám navazuje tam, kde jsme skončili u toho předchozího. Janie se díky své schopnosti propadat se lidem do snů přidá k tajné vládní organizaci, pro kterou pracuje i její nový kluk Cabel. Již v minulém díle dokázali, že jsou skvělá dvojka, když odhalili obchodníka s drogami, proto je nyní čeká další úkol.
Pár okolností nasvědčuje, že se na místní střední škole nachází sexuální delikvent. Bohužel žádné další informace nejsou k dispozici. Je tedy na Janie a Cabelovi aby tohoto delikventa odhalili. Po pár indiciích, které společně naleznou se zděšením zjišťují, že by se dokonce mohlo jednat o učitele. A jaká by byla lepší volavka než samotná Janie - přitažlivá mladá studentka? K nelibosti Cabela se tedy dostává přímo do centra dění i do opravdového nebezpečí...

PRVNÍ VĚTA: Janie proběhne zasněženými předzahrádkami dvou bloků a tiše vklouzne do dveří svého domu.
Stačí když spatříte krátký úryvek z této knihy a hned poznáte, že se jedná o Lovkyni snů od paní McMann. Její typický styl psaní je hodně originální a mě osobně vážně sedl. Jak jsem již psala v recenzi na předchozí díl, celá kniha je psána v určitých časových intervalech - ať už jsou to minuty, hodiny nebo dny. Někteří tedy tento styl označují jako "deníkové zápisky", což není tak úplně pravda ale v zásadě je to něco na ten způsob. Co se mi také hodně líbí je to, že autorka často používá krátké věty místo zdlouhavých souvětí. Kniha se díky těmto věcem stává jednoduchým a přehledným čtivem, které vám lehce plyne a mezi prsty tak nedočkavě obracíte jednu stránku za druhou.

Oproti minulému dílu mně také mile překvapila reálnost a otevřenost co se určitých věcí týče. Postavy opravdu nejsou dokonalé - jsou ještě lepší, protože díky své nedokonalosti působí lidsky. Nechovají se vždy tak jak mají, neví si vždy rady a mají úplně normální pocity jako všichni ostatní. Můžeme se tím pádem setkat se situacemi, které jsou pro život zcela běžné a postavy je také zcela běžně řeší.

Co se také v tomto díle změnilo, byl větší prostor pro dvojici Janie-Cabel. Jelikož se tito dva dali dohromady teprve na konci minulého dílu, prožívají právě takovou tu první zamilovanost. Kniha je tedy plná romantiky a lásky ale i hádek nebo strachu. Jako pár je tato dvojice hodně komplikovaná, jelikož každý z nich má poněkud pochmurnou minulost a každý sám se musí vypořádat se svými vlastními démony. Možná i díky tomu si svého vztahu hodně váží a jdou do něj naplno. Pro čtenáře (vlastně spíše čtenářky) budou tedy jejich vzájemné chvilky hezkým zpestřením knihy, i když už i na mně - romantičku jako trám - bylo někdy těchto scén moc a knížka mi v jistých chvílích přišla přesládlá. Avšak tuto přeslazenost autorka vyplňovala, dalo by se říci, detektivním dějem.
On totiž děj druhého dílu tak trošku detektivkou zavání. Právě díky případu sexuální delikvence na střední škole, tedy případu, který dostanou na starost Janie s Cabelem, se z nich stanou menší detektivové. Krom Janiina daru (či snad prokletí) je totiž celý děj zaměřen právě na tento fakt. Autorka si se čtenáři tedy krásně pohraje a chvilkami bude napínat. Bohužel však téměř od začátku víme, kdo je "náš člověk".

Kdybych měla celé dílo shrnout - druhý díl byl zhruba na stejné, možná trochu vyšší, úrovni. Dějově se posunul určitě. Postavy se nám trošku změnily, vzhledem k událostem by se dalo hovořit o jisté formě dospění, i když to jak Janie tak Cabel museli udělat už dávno. Jedinečný styl si autorka zachovala, což je jen plus. Celá série Lovkyně snů se pomalu ale jistě stává jednou z mých oblíbených, tak tedy druhému dílu z trilogie dávám stejný počet jako tomu minulému - 4 hvězdičky. Uvidíme, jak si povede díl závěrečný a jaký si pro nás přichystala paní McMann konec :).

trailer k sérii Lovkyně snů

zdroj obrázku obálky: fragment.cz
knihu si můžete zakoupit ZDE