sobota 10. března 2012

Knižní zpověď I. - Od kolébky do školy


- Tento nápad má na svědomí Fanta Light, s tím že více informací se dočtete ZDE.

Jsi knižní tip?
Troufám si říci, že ano.

A co tvoji rodiče a příbuzní?
Bohužel, v mé rodině je o milovníky knih nouze. Spíše by se v ní našli "antiknihomolové", kteří svou nevoli vůči knihám dávají dosti najevo (hlavně pokud se je snažím se psím pohledem přesvědčit, že tu knížku vážně MUSÍM mít, jinak nežiju).

A vrstevníci?
Tam už je to o něco lepší. Zdárně se své kamarády snažím do čtení popostrčit a vnucuju jim každou druhou knížku, co se mi líbila. Někteří se do toho dokonce hrnou s mírným nadšením, což je pro mě opravdový úspěch.

Vyprávěli ti vaši nebo příbuzní pohádky, když jsi byla malá? Pokud ano, jaké?
Ano, ale jen po tu dobu, než jsem šla do školy. Myslím, že to byly nějaké klasické pohádky typu Perníková chaloupka, Popelka, Šípková Růženka...

Četli ti rodiče nebo příbuzní pohádky, když jsi neuměla číst? Pokud ano, jaké?
Spíše je vyprávěly z paměti. I když teď si vzpomínám, že se mi babička snažila číst Káju Maříka. Bohužel mě již jako dítě moc neoslovil :).

Uměla jsi již před školní docházkou číst?
Mám takový dojem, že ano. Dokonce jsem pořád chtěla hrávat "na školu", ještě tedy před tím, než jsem do té opravdové nastoupila. Kdybych věděla, co vím teď... :D.

Jaká byla tvá první (nebo alespoň patřila mezi ně) knížka, kterou jsi přečetla sama?
Páni, opravdu zapeklitá otázka. Bohužel, opravdu si nevzpomenu.

Bála jsi se některé pohádky?
Myslím, že ani ne. Leda tak nějaké v televizi.

Jaká byla tvá nejoblíbenější kniha než jsi šla do školy?
Ferda Mravenec - přímo jsem ji milovala :D.

Chtěla jsi být nějakou tvojí oblíbenou postavou?
Určitě nějakou princeznou, jako každá druhá holka.

Měl jsi ve škole problémy se čtením?
Vůbec, naopak jsem četla vždycky ráda.

A co tvoji spolužáci?
Vesměs všem čtení šlo - některým hůře jiným lépe, ale jinak nikdo nevyčníval.

Jakou knihu jsi měla ráda na prvním stupni (do 5. třídy)?
Jednu dobu jsem jela strašeně na "ponyclub vlně". Takže jsem zbožňovala všechny knihy s koňmi (a že jich mám ještě do teď požehnaně), ale žádnou konkrétní.

V pubertě se jistě něco změnilo, tak co druhý stupeň (od 6. do 9. třídy, popřípadě tercie - kvarta na gymnáziu).
Jelikož jsem momentálně v kvintě (prváku), tak je toto období nedávnou minulostí. No a to jsem přičichla hlavně k fantasy, obecně YA a u toho nějak zůstala. Mou srdcovou záležitostí je série Hunger Games.

A na střední škole, popřípadě vysoké?
Střední, teď? Tak to jede pořád YA. V poslední době se mi třeba zalíbila Smečka nebo celá série Mediátor (Suze je prostě kick-ass hrdinka jak má být :D).

Jak se tvé oblíbené žánry měnily?
Vlastně jsem až do teď nějaký ten svůj žánr hledala, i když ono to vždycky k tomu fantasy nějak směřovalo.

Četli jste si ve škole z čítanek? Do kolikáté třdy?
Ano, do páté.

Museli jste ve škole mít čtenářské/kulturní deníky? Pokud ano, kdy to začalo a trvá to do teď?
Začalo to, když jsem nastoupila z 5. třídy na gympl. To jsme museli mít 3 knížky za pololetí - tedy 6 za celý rok. Právě na konci roku si je profesorka vysbírala a dávala nám známky. Já čtenářák vždycky dělala ráda (dokonce jsem ho doplňovala i vlastnoručně kreslenými obrázky), ale teď už ho nevedeme.

Doporučovala vám učitelka nějaké knihy?
Bohužel naše profesorka na češtinu (zároveň i naše třídní) je vysoce nudný tvor bez špetky jakéhokoli zájmu, proto nám v hodinách pouze s vééélkým nadšením nadiktuje učivo a po zazvonění si zase odkráčí, takže o nějakém doporučení nemůže být vůbec řeč.

Máš ráda povinnou četbu (musíš je prostě přečíst ať chceš nebo ne)?
Pořád se sama sebe snažím přesvědčit že ano, ve skutečnosti ji však nesnáším.

A co taková doporučená (jsou to knihy, ze kterých si můžeš vybrat)?
Doporučená je pro mě povinná, kterou nemusím číst .. asi tak :D.

A učebnice?
Jako že bych si je třeba četla na dobrou noc před spaním? Pff, ty jsou leda tak na noční můru.

Jak se k učebnicím chováš?
Tak, aby mi přežily, popř. je mohla potom prodat.

0 komentářů:

Okomentovat