pondělí 14. listopadu 2011

Knižní řetězovka [2/3]

druhá část Knižní řetězovky od Luu | první část a vysvětlení naleznete ZDE

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
Jednoduše mě musí něčím zaujmout. Musí se mi líbit natolik, abych řekla: "Tak tahle kniha je fakt dobrá, přečti si ji".

22. Obľúbený žáner?
Není. Kdyby ano, pravděpodobně by to bylo fantasy.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
Řekla bych, že nějaká ta romantika. Jsem sice romantický člověk, ale ve výběru knih se to moc neprojevuje.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Mě inspirují všechny knihy. Ať pozitivně nebo negativně. Z každé si něco odnesu, proto nedokážu napsat jednu jedinou.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Tak tuhle otázku beru jako vtip :D.

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Ehm. Často :D. Já vím, já vím. Je to povrchní ale když to prostě nejde. Člověk se chce dozvědět, jestli se za "krásnou tvářičkou" skrývá něco víc.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Asi tak často, jak často mám na danou knihu stejný názor i já.

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Já osobně jsem naštěstí žádnou takovou psát nemusela. Knihy, které jsem doposud četla byly povětšinou na doporučení, dobrou anotaci nebo recenzi. Jistě, když se mi v knize něco nelíbilo, napsala jsem to do recenze. Jednalo se ale jen o jednu, či pár drobností a nenazývala bych proto tuto recenzi negativní.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybral?
Rozhodně angličtina. Doufám, že jednoho dne budu na takové úrovni abych v ní mohla bez problémů číst.

30. Najväčšia knižná výzva?
Je jich víc. Především nějaké starší tlusté bifle :D. Bídníci, Vojna a Mír apod.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Viz. výše.

32. Obľúbený básnik?
Ach ta poezie, my nikdy nebudeme kamarádky. V tomto světě se, až na obecně známé básníky, nevyznám. Teď mě ale jeden napadl - Jiří Žáček :D.

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Nechodím do knihovny.

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?

Ještě na základce, když jsem chodívala, se to stávalo docela často :D.

35. Obľúbená knižná postava?
Rose Hathaway z Vampýrské akademie. Skvělá to žena!

36. Obľúbený knižný záporák?
To jde? :D

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny? 
Nepřečtené, nové, k zrecenzování. Knihy, které bych si v daný okamžik vzala kamkoli jinam.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Když nebereme prvních 14 let mého života :D ... tak to nebude více než týden.

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Určitě něco z povinné četby.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Nějaký pravidelně opakující se zvuk - kapání vody, poklepávání prsty nebo tikání hodin :D. I tyhle poněkud tiché zvuky mě dokáží pekelně rušit víc než třeba televize, či rozhovor.

0 komentářů:

Okomentovat