sobota 12. listopadu 2011

Knižní řetězovka [1/3]

..., kterou někde objevila Luu a následně ji dopravila i do našeho malého knižního společenství. Jedná se o 55 otázek, týkajících se samozřejmě knih. Otázky jsem nechala v originálním jazyku (v tomto případě ve slovenštině). Dovolila jsem si ji také rozdělit na 3 části - pro lepší přehled a mou malou výdrž :D. Bude tedy obsahovat 3 články o 20, 20 a 15 otázkách. Teď už jen zbývá se do ní pustit..

(Jestli si ji někdo rozdělil stejně, tak o tom nevím a upozorňuji předem, že tento "nápad" vznikl před pár minutami v mé hlavě)
- A ještě jednou, řetězovku mám od Luu | http://luu-san.blogspot.com/

1. Obľúbená kniha z detstva?
S mírným zahanbením musím říct, že jako malá jsem vůbec nečetla. Ovšem, vybavuji si jednu knihu, kterou jsme četli s p.u. ve škole a velice se mi líbila. Byly to Děti z Bullerbynu od Astrid Lindgrenové. Téměř jsem se do školy těšila a nemohla se dočkat, jak kniha bude pokračovat.

2. Čo práve čítaš?
Temné vize od L.J. Smith. Jde vidět, že ji ty milostné trojúhelníky drží pořád.

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Tak do knihovny nechodím. Nevím proč. Nějak se mi tam prostě nelíbí, i když bych měla být mezi knihami spíše jako ve svém živlu. Navíc tam máje jednu protivnou knihovnici, takže .. prostě do knihovny nechodím :).

4. Knižný zlozvyk?
Když mám novou knížku, tak k ní pořád čichám :D. Strašně mi totiž voní. 

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
To už jsme myslím vyřešili, takže nic.

6. Máš čítačku e-kníh?
Ach jo .. no nemám. I když bych ji moc chtěla. Mým rodičům ovšem čtečka přijde stejná jako notebook, nebo mobil a nechápou, proč bych ji měla chtít, když už mám obě tyto věci. No vysvětlete jim to někdo.

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Dřív jsem tento způsob čtení striktně odmítala. Dnes už s tím nemám problém, hlavně pokud čtu nějakou knížku, která mi úplně nesedla. Vždy jsem si ale myslela, že se mi děj a postavy budou plést, pokud budu číst víc než jednu knihu. Není tomu tak. 

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?

Rozhodně čtu víc a svědomitěji. Taky čtu více žánrů.

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Klára a Jakob. Už ani nevím, od koho byla. Jedno vím ale jistě, nikdy víc!

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Jednoznačně celá série HG. Ať už jakýkoli díl (i když se musím přiznat, že ten nej, byl pro mě druhý - Vražedná pomsta).

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Vlastně si ani tak nevybírám knížky podle žánru, jako podle obsahu, anotace, autora etc. Řekla bych, že krom fantasy ani nějaký svůj žánr nemám a čtu, co se mi líbí. Takže když to tak vezmeme, docela často.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Ráda bych, ale zatím mám dost práce s knihami, které jsem ještě nečetla ani jednou.

13. Dokážeš čítať v autobuse?
V jakémkoli dopravním prostředku (krom letadla) se mi dělá špatně, takže ne :D.

14. Obľúbené miesto na čítanie?
Rozhodně můj pokoj. Tam mám dvě místa - na posteli a v rohu místnosti u topení. Čtení k nezaplacení je také v přírodě, kde se mi čte snad ještě líp. Když je kniha moc dobrá a vtáhne mě do děje, dokážu číst i ve škole, kde je hodně rušivé prostředí.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Každý si u mě projde přednáškou "Nejez u ní". To mi vadí asi nejvíc. Pak samozřejmě pokrčené a ohnuté rožky nebo nějaké zamazání. To se děje většinou u toho jídla, ale někteří lidi jsou vynalézaví a zvládnou ji zašpinit i jinak. Zrovna nedávno kamarádka přišla s tmavou barvou na vlasech a tvrdila, že je to moje vina. Naštvaně mi pak oznámila, že se při barvení nemohla odtrhnout od jedné knížky, kterou jsem ji půjčila a že si tam barvu nechala moc dlouho. Pak mi knihu vrazila do ruky. Hned jsem zaostřila zrak na okraje stránky, které byly krásně zamazané kaštanově hnědou. Od té doby si nemůže žádnou mou knížku ani podržet v ruce.

16. Robíš knihám somárske uši?
Jediné "knížky", u kterých něco tak hrozného provádím, jsou památníky. Jinak nikdy!

17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Ne. Proč? Abych knihu znehodnotila? To jde i jinými způsoby.

18. A do učebníc?
Nedá se říci, že poznámky do okrajů, ale ano, jisté věci si tam píšu.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš? 
Stoprocentně v češtině. Doma mám sice pár kousků anglických knih, ale s mou slovní zásobou si do nich opravdu netroufám. A tím se dostáváme k druhé otázce - čtu jenom v jednom jazyce.

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamiloval?
Pff. Nelehká otázka. Já k ní mám ovšem jednoduchou odpověď - NĚCO.


5 komentářů:

Rakla řekl(a)...

Jenom "nezez u ní"? Tak to jsi nějak stručná. Mě když kamarádka půjčovala knížku, tak kromě jasných příkazů nejíst a nepít ještě řekla neslintat! No musím říct, že to bylo oprávněné napomenutí, protože to byl Zavržený a kdo by nad Patchem neslintal :D :D.

Lady McFly řekl(a)...

No vidíš. "Neslintat" si tedy přidávám do své přednášky :D

Rakla řekl(a)...

:D jsem ráda, že jsem tě inspirovala, respektive moje kamarádka :).

Anonymní řekl(a)...

wau^^ to se mi líbí :P takovejch věcí jsem se dozvěděla^^ moc hezký.. .
btw prej :D nejez u ní :D já si teda občas dám do jabko, :D ale jako s mírou no :D a ještě me dostalo, prej :D furt k ní čichááám :DDDDD

Anonymní řekl(a)...

a samozřejmě :) máš to tady hezký^^

Okomentovat