Hostující recenze: Odložený případ

Autor: Andrea Kane
Žánr: YA, román, detektivka
Počet stran: 296
Vydáno v ČR: říjen 2013
Nakladatelství: FRAGMENT

Anotace: Soudkyni Hope Willisové před třiceti lety unesli sestru-dvojče. Nyní se ztratila její pětiletá dcera Krissy. Noční můra je zpátky.Mají ty dva únosy něco společného? Kdo a proč pronásleduje její rodinu? Když selžou klasické metody vyšetřování, obrátí se Hope na forenzní psycholožku, jasnovidku a bývalého agenta FBI. Čas běží a ne všechny stopy vedou k cíli...

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Musí to být strašný pocit, když vám někdo unese někoho blízkého, natož pak vlastního sourozence. Hope měla sestru, dvojče. Byly si velmi blízké, ale v šesti letech jí někdo unesl. Tato noční můra ale neskončila jen tak. Má se znovu otevřít a tentokrát již dospěla Hope musí prožívat doslova peklo na Zemi. Nejenom, že ji v mládí unesli dvojče, ale v dospělosti ji unesli dceru. Vzhledem k tomu, že již zkušenost s únosem má a nevěří policejním orgánům, zavolá si na pomoc Forensic Instincts - mladou, nezávislou agenturu pro odhalování zločinů.
Tato agentura se zakousne do případu s buldočí zuřivostí a nepustí jej až do doby, kdy bude případ vyřešen. Skupiny FI tvoří Casey, Marc, Ryan a později se k ním přidá také pes Hero. Všichni jsou si rovni, ale dá se říct, že Cesay je hlavní vyšetřovatelka a taky hlavou celé agentury, Marc je bývalí speciální policista, proto plní v agentuře spíše špinavou práci a Ryan je počítačový expert a taky hračička. Hero je vysloužilý policejní pes rasy bloodhound. To je rasa kterou policejní složky používají k vyhledávání pachu lidí ve vzduchu, neboť tito psi umějí pach sledovat až k jeho zdroji.

Osobně mě tato kniha zaujala, neboť studuji policejní školu. I když mi ze začátku chvíli trvalo, než jsem se prokousal řadami vysvětlivek na začátku, ke kterým jsem se v průběhu příběhu stejně vracel, tak myslím, že přečtením této knihy jsem chybu rozhodně neudělal.
Nejedná se o běžnou dětskou detektivku, kde pachatele znáte hned od úvodních řádků, ale nejedná se také o nějaký velmi složitý krimi román pro dospělé. Jedná se spíše o knihu, jíž bych zařadil pro teenagery ve věku od 15 od 20 let, které baví téma detektivních románů, ale ještě nejsou zcela připraveni na „dospěláckou“ literaturu.

Jako jediné mínus bych podotknul, že se mi velmi nelíbilo pojmenování hlavních hrdinů. Jména Woodsová (Casey) a Willisová (Hope) jsou si poměrně podobné, proto mi na začátku dělalo trochu problémy rozeznat o kterou dámu jde.
Jako plus bych rozhodně označil „komplikovanost“ příběhu, kdy jsem až do poslední chvíle nevěděl, kdo je hlavním pachatel a když už jsem to začínal tušit, tak jak to udělal(a). Dále nevím jestli je to plus nebo mínus, ale docela zajímavé bylo dělení kapitol. Na začátku knihy byly kapitoly docela krátké a postupem příběhu se roztahovaly. Proto ten kdo se do příběhu dostal, tak to měl velmi dobré, neboť prodloužením kapitol dostal tento případ docela jiný spád.
Jsem velmi rád že si mi tato kniha dostala do rukou a vřele doporučuji všem čtenářům, kteří se o téma detektivek zajímají. Také doufám, že Andrea Kane napíše další příběh s hrdiny Forensic Insticts, neboť by určitě stálo za to potkat se s nimi v dalším podivuhodném případu, kde hlavní roli hraje zločin!

Hodnocení:

Autor recenze: Chavalier