pondělí 4. června 2012

Top týdne #3 - Knihy z dětství

- Cílem tohoto meme je vždy v PONDĚLÍ 
zveřejnit seznam předem určených témat týkajících se knižního světa
- Bližší informace o meme na Little Ramblings

10 knih z dětství

Děti z Bullerbynu - Astrid Lindgrenová
- Rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších knížek z dětství. Četli jsme ji ve škole, vždy jednu kapitolu denně, což bylo místy vážně utrpení. Všichni jsme příběhy dětí totiž strašně zbožňovali a já se pomalu těšívala na každý den do školy, kdy se zas dozvím o jejich nových dobrodružstvích. 





Kocour Mikeš - Josef Lada
- Dál jsem měla hrozně ráda kocoura Mikeše. Doma jsme měli (možná i máme) jedno strašně staré vydání, které bylo ještě po mém taťkovi a právě z něj mi babička vždycky četla.






Jak šlo vejce na vandr
- Tak tohle byla jediná pohádka, kterou můj táta uměl a říkal mi ji pořád dokola :D. Doma jsme měli i knížku, takže já si při jeho vyprávění vždy listovala a dívala se na obrázky. Teď zpětně už ani nevím, kdo tuto pohádku napsal - možná Jiří Žáček? 






Slovácko sa nesúdí - Zdeněk Galuška
- Přeci jen má na mně ta jižní Morava vliv. Slovácko sa nesúdí je u nás doma hodně oblíbená kniha, proto není divu, že mě z ní jako malé čítávali. Hrozně se mi líbil jazyk knihy, který je převážně slovenský ale je tam i mix různých nářečí a slov, která se používala dříve, právě na jižní Moravě a Slovensku. Jelikož se i teď u nás doma používají některé starší výrazy, neměla jsem problém rozumět knize ani jako malá.



Povídání o pejskovi a kočičce - Josef Čapek
- Myslím, že pejsek s kočičkou jsou takovými dětskými kultovními postavičkami dodnes a navíc knihu pan Josef Čapek doplnil krásnými kresbami. Rozhodně je to kniha, kterou budu číst i já svým dětem.






Dášenka, čili život štěněte - Karel Čapek
- A máme tady dalšího z oblíbených bratrů Čapkových, teď tedy Karla, spolu s jeho knihou o pejskovi Dášence. Asi právě tato knížka byla tou mou nej, když jsem byla malá. Opět mi z ní čítávala babička a já si vždycky prohlížela fotografie, které v knize byly.





Ferda Mravenec - Ondřej Sekora
- Když jsem byla malá, tak jsem mívala ráda jak knihu, tak seriál právě o Ferdovi. Dodneška si pamatuju, že mou nejoblíbenější postavičkou byl Brouk Pytlík a že jsem chtěla, aby si vzal Berušku :D.






Kytice - K. J. Erben
- Opět dílko, které se ke mě dostala díky babičce. Uměla několik příběhů z Kytice nazpaměť, tak mi je vždy říkávala. Pro mě, jakožto malé dítě, to byl největší možný horor, co jsem mohla zažít :D.

Witch knihy / časopisy
- Na prvním stupni základky nás bylo 5 kamarádek a všechny jsme zbožňovaly časopis Witch. Když později začaly vycházet i knihy, tak jsem jich měla spoustu doma a četla jako divá. 




Knihy z Pony Clubu
- Tak právě tyto knihy mě přivedly k prvnímu "opravdovému" čtení, kdy jsem začala číst já sama, ze své iniciativy. Držely mě asi 3 roky. Nedávno jsem se jich zbavila, protože se čtením jsem vážně jinde a ony jen zabíraly místo :).

1 komentářů:

Janyany řekl(a)...

Většina patří i k mým dětským knížkám...Jen jsem nikdy neměla ráda Děti z Bullerbynu...ani evím proč.

Okomentovat