RC review: Upíří polibky #2 - Rakve lásky

Autor: Ellen Scheiber
Žánr: YA,  fantasy, upíři
Díl: 2
Počet stran: 160
Rok vydání v ČR: 2012
Nakladatelství: Zoner Press

Naše gotická hlavní hrdinka Raven našla na konci minulého dílu to, co tak dlouho hledala - svou spřízněnou duši Alexandra Sterlinga. Naneštěstí ten hned po jejím objevu, že je doopravdy upírem, zmizel. Raven zprvu předstírá, jako by se nic nestalo a všem říká, že se Alexander jen "učí do školy". Ostatní oklamat může, ovšem sama sebe ne. Po pár dnech nečinného čekání se tedy pouští do pátrání na vlastní pěst a pomocí několika indicií zjistí, že Alexander je pravděpodobně v jednom nedalekém městě, ve němž bydlí i její bláznivá hippiesácká tetička. Ta Raven poslouží jako dokonalé krytí a vydává se Alexandra hledat. Jak tento její výlet dopadne? To se dočtete právě ve druhém díle této populární série.

Na druhý díl Upířích polibků jsem se opravdu těšila, protože v tom minulém byl hodně otevřený a napínavý konec. Zajímalo mne tedy, jak to s osudy Raven, Alexandra i ostatních postav bude vypadat dál. Těšila jsem s na Ravenin kousavý humor, vojenské boty ale hlavně na hrozně moc černé barvy. A myslím, že toho všeho jsem se dočkala. Jen to něco "navíc" mi v knize zkrátka chybělo.

Jako minulý díl, tak i tento je psán snad nejrozšířenější formou, tedy ich-formou, v první osobě. Autorčin styl je opravdu hodně odlehčený, najdeme v něm větší množství hovorových výrazů i Raveniny myšlenkové pochody jsou hodně podobné uvažování dnešních náctiletých, tím pádem se kniha stává lehce stravitelnou zejména pro tuto věkovou skupinu. Jak jsem se již zmínila, tak tato série, ač by se mohlo zdát, nemá s tajemnem nic moc společného. Především v ní najdeme spoustu humoru (ano, i černého) a také pár vyhroceným, až by se dalo říci komických, situací. Raven je sama o sobě hodně originální dívčí postava. Není totiž typická kisk-ass hrdinka, ovšem kuráž a ostrý jazyk ji rozhodně nechybí. Poměrně často používá sarkazmus a ironii, což jsou dvě věci, ve kterých se já sama opravdu vyžívám a kdekoli - ať už knize, filmu, písni atd., kde na ně narazím, si automaticky danou věc oblíbím. Tento humor byl tedy pro mě to pravé ořechové, bohužel o zbytku knihy to samé říci nemůžu.

Co se dějové stránky týče, nic moc valný čtenářský zážitek neočekávejte. Jak jistě víte (a nebo taky ne, tím spíše je vhodné tento fakt zmínit), celá tato knižní série je napsána podle komixu, konkrétně mangy. Možná i proto jsou knihy tak tenké a možná i proto mi občas přišlo, že paní Schreiber mlela z posledního, když se snažila o dlouhosáhlé popisy situací, které by v každé jiné knize byly popsány jen zběžně. A možná i kvůli tomu občas nastala chvíle, kdy kniha začala být poněkud monotónní. Ani "nabušená" hlavní hrdinka něco takového nezachrání.

Když se zaměřím na postavy z minulého dílu, tak (možná bohužel, možná bohudík) nedostaly až tak velký prostor. Směsice postav mi již v minulém dílu moc nesedla, proto jsem za tento fakt byla spíše ráda. Naopak jsem si velmi oblíbila jednu novou postavu - Raveninu bláznivou tetičku. Duší stále mladou. Líbila se mi její bezstarostnost a svěžest, úseky ve kterých se vyskytovala se mi opravdu četly s lehkostí.
Také nesmím zapomenout zmínit další novou postavu - záhadného cizince. Že by byl klíčovou postavou pro celý děj? No uvidíte.

Kdybych tedy měla shrnout druhý díl této série a porovnat ho s prvním, byl by asi na stejné úrovni. Bohužel jsem se od paní Schreiber nedočkala ničeho nového, stále ten stejný styl psaní a poměrně opakující se chování hlavní hrdinky. Na druhou stranu vždy když dostanete do rukou dílo této autorky, můžete si být jisti, že si u čtení takovéto knihy nádherně odpočinete, protože se opravdu nejedná o nic náročného. Pokud jste tedy oddechoví čtenáři, zejména v náctiletém věku, navíc milující lehký humor a nějakou tu upířinu, tahle série je jako stvořená pro vás!

zdroj obrázku obálky: deti-noci.cz
knihu si můžete zakoupit ZDE

Za recenzní výtisk ještě jednou děkuji nakladatelství Zoner Press!