středa 14. března 2012

Knižní zpověď II. - Knihkupectví a knihovna


- Tento nápad má na svědomí Fanta Light, s tím že více informací se dočtete ZDE.

Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?
Tak samozřejmě jsem nejradši, když je moje. Na knížky si sice dávám pozor, ale kdyby se nějaké přeci jen něco stalo, vím že to bude prostě moje blbost a že ji zničím já sama sobě. Když už tak si tedy půjčuji jen od dobrých kamarádů. Do knihovny nechodím.

Jak často kupuješ knihy?
Většinou, když mám větší obnos peněz nebo mi něco zbude.

Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
Do nedávna jsem nedostávala, musela jsem si o ně sama říkat. Teď už se to bere automaticky a já jen řeknu vybraný titul nebo si knížku / ky zrovna objednám přes internet.

Kde je kupuješ?
Nejčastěji přes internet. Tam mám svých pár oblíbených e-shopů, jsou to dobre-knihy, bux a beletrie.eu. V knihkupectví moc často ne, protože u nás ve městě je jen jedno malé. Navíc nikam nedojíždím, proto se do žádných jiných také moc nedostanu.

Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát?
Za jednu knížku? Pokud bych ji vážně ale vážně chtěla, tak nejvíc asi do 1000.

Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
Jsem docela tvrdohlavý člověk, proto nedám moc na názory ostatních a nejčastěji mi radí takový ten "vnitřní hlásek". Zatím jsem si vybírala skoro vždy takové knížky, co se mi líbily... no a samozřejmě neodolám krásné obálce :D.

Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?
Upřímně na autora moc nedám (hodně často totiž čtu knihy od autorů, od nichž jsem před tím nic nečetla). Název je také důležitý ale nejvíc dám na anotaci a obálku.

Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
Přesně, jak jsem říkala, můj instinkt je hodně důležitý. Plnou důvěru také mají knižní blogeři, jejichž recenze mě většinou přivedly k opravdovým skvostům. Také mám jednu kamarádku, která má podobný vkus jako já, proto dám i na její názor a doporučení.

Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?
Jsem hrozně sentimentální a nemůžu se jich zbavit. Přijde mi, že je vyhodím (nebo rozdám, prodám) a v tu ránu je budu kvůli něčemu potřebovat :D. Proto stojí již nějaký ten čas v mé knihovně a práší se na ně..

Půjčuješ si knihy od známých?
Jen od té jedné kamarádky. Ostatní známí moc nečtou a když ano, tak si také knížky půjčují.

Jak často chodíš do knihovny?
Do knihovny nechodím. Jsem strašný lenoch a i ta desetiminutová cesta je pro mě maraton. Všechny knížky, co chci si buď koupím nebo je čtu jako ebooky.

Jsi tam "známá firma"?
Vůbec :D.

Co si tak převážně půjčuješ?
V knihovně tedy nic ale jinak knihy, co si chci prostě přečíst.

Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?

Hrozně opatrně.

Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?
Dřív, když jsem chodila do knihovny tak pokaždé :D. Většinou jsem pak platila za několik upomínek.

Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?
Myslím, že snad jen pár z nich a to hodně nepravidelně.

Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu?
Jistě! To by právě byla má vysněná brigáda! :D

Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
Naše knihovna pořádala tzv. Noci s Andersenem, kdy se v ní přespávalo. Vlastně jen ta úplně první byla o panu Andersenovi, ale ten název se pak nějak chytl. Takže se tyto akce pořádaly jednou za rok a byly vždy zaměřené na nějakého spisovatele ale i obecně na knihy. Plnili jsme tam různé úkoly, hledali poklad a také četli. Večer si pak každý rozdělal spacák a karimatku, usídlil se někde mezi regály a měli jsme spát. Většinou to dopadlo tak, že jsme byli až do rána vzhůru :D. Ach to dětství.

Jsi ochotná někomu půjčit knížku?
Jo! Stoprocentně. Sice se o ni potom hodně bojím, ale s někým to, co se v ní stalo musím rozebrat! Bez toho by to prostě nešlo..

Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?
Jo, stalo. Naštěstí to byla knížka, ke kterém jsem neměla moc velký citový vztah. Jinak bych se byla schopná i rozbrečet, že někdo takhle "zranil" mého miláčka :D.

0 komentářů:

Okomentovat