neděle 27. listopadu 2011

Vánoční řetězovka [1/4]


1. Čo máš na Vianociach najradšej?
Musím se k něčemu přiznat. A sice k tomu, že v zásadě Vánoce ráda nemám. Tedy přímo ten den, 24. prosinec. Nevím, přijde mi, že je hodně přeceňovaný, všechno vás nutí mít skvělou sváteční náladu a připadá vám, že vše musí být dokonalé. Nakonec z toho vyleze den plný uklízení, vaření, pečení a celkového stresu. Všichni se pak sejdou u večeře, stěžují si na nedopečeného kapra, hlučné bratry a vánoční písničky, dohaduje se kdo umyje nádobí. Pak přicházejí dárky, to už jsou však všichni příliš znechucení předešlými událostmi (tak to vypadá u nás). Abych ale nedobíhala od otázky - mám ráda všechno před tím, nejvíc adventní neděle. Líbí se mi zapalování svíček na adventním věnci, v televizi se dívám na adventní koncerty a k tomu poslouchám vánoční písničky. Taky mám ráda, když padá sníh - hlavně večer. Moc se mi taky líbí vánoční reklamy - taková pitomost, já vím :D.

2. Aké zvyky máš v rodine?
Žádné takové ty klasické zvyky - jako pouštění lodiček, lití olova nebo krájení jablíčka - u nás doma neprovozujeme. Pamatuju si jen jedny Vánoce, kdy jsme se o zvycích bavili ve škole (takže to bylo pár let zpátky, ještě na základce) a mě se tak zalíbili, že jsem doma nějaké vyzkoušela. Maximálně tak před večeří jíme oplatky (hostie) namazané medem a pak se pomodlíme. Občas někdo dodržuje to, že nejí, aby viděl zlaté prasátko. Jinak asi nic, moc tradičně naše rodina založená není.

3. Do kedy si veril/a na Ježiška?
Pff, tak to si vážně nepamatuju. Ale asi moc dlouho ne, (prý) jsem byla chytré dítě a rodiče se mnou vždy jednali na rovinu.

4. Aké darčeky najradšej dostávaš?
Všechny, opravdu všechny. Není dárek, který by mě nepotěšil a ze kterého bych neměla radost. Někdo třeba nemá rád ty "měkké" dárky, kde ně něj čeká nějaké pyžamo nebo ponožky, ovšem tyhle dárky mě nevadí. Přeci ponožek není nikdy dost :D.

5. Aký je tvoj najobľúbenejší darček z detstva?
Snad na každé Vánoce byl takový ten "nej" dárek, na který jsem se těšila i celý rok. Kdybych si ale měla vybavit nějaký konkrétní, možná to byl první počítač nebo mobil. 

0 komentářů:

Okomentovat