úterý 6. srpna 2013

TAG: Obětuj knihu

Tag, jehož autorkami jsou Kaccenka a Mona. Jen ve zkratce - holky nám vymyslely pár situací, které si žádají obětovat nějakou tu knihu a vy se tu můžete vyřádit tak, že jako onu oběť zvolíte knížky, které nemáte rádi :).

Scénář č. 1: Útok zombie
Zrovna jsi v knihkupectví, když se všude okolo tebe začnou nořit zombíci. Všichni zákazníci jsou uvězněni mezi stohy knih a nemají žádnou šanci na útěk. Ty už jsi zatlačený/á v rohu a vnímáš jen pach shnilého masa a šouravé kroky mrtvol. Panikaříš a dělí tě jen krůček od toho, že se sklátíš k zemi a uděláš ze sebe večeři, když se najednou ozve hlas managera obchodu, který ti dodá naději. Vojáci totiž zjistili, že zombie nesnáší přehodnocované knihy! Ty se okamžitě rozeběhneš mezi regály a kličkujíc mezi hnijícími těly hledáš knihu, kterou všichni milují, ale ty ji jednoduše nemůžeš vystát. Jakou knihu čapneš a omlátíš jí překvapenému zombíkovi o hlavu?

Les rukou a zubů

Ne snad že by tuto knihu úplně všichni milovali, ale jistě má spoustu svých fandů. Já ji naopak nemusím vůbec, dokonce tak, že jsem ji ani nedočetla :D (ano, vina). Nelíbila se mi ani jedna postava, děj mi přišel strašně nudný a pomalu nic se (alespoň do poloviny knihy, kam jsem to vydržela) v ní nedělo. Proto bych se vůbec nezdráhala a byla by to moje první volba, kterou bych po zombíkovi mrskla.



_____________________________________________________________

Scénář č. 2: Šílený liják
Právě jsi vyšel/a z kadeřnictví se svým vysněným účesem. Procházíš se po ulici, necháváš lidi zírat na své dokonalé vlasy, když v tom začne pršet. Jenomže to není jen aprílový deštík. Je to obrovský slejvák, jaký svět ještě neviděl. Z nebe se snáší litry vody a jediné. na co myslíš, je tvůj nový účes, který tě stál celou výplatu. Jaké pokračování knihy obětuješ a použiješ jako deštník?

Temné vize 2: Posedlost 

Upřímně, s tímto výběrem jsem měla trošku problém, protože (musím zaklepat) skoro všechny série, co jsem kdy začala číst a první díl se mi líbil, tak měly povedené i ty následující (nebo alespoň natolik, abych ten následující díl nezařadila do tohoto tagu). Ale tak přeci jen jedna by se našla a sice druhý díl Temných vizí. Ona jako celá série má docela zajímavý nápad a né že bych ji vyloženě neměla ráda, ale druhý díl se mi moc nelíbil. Byl hodně nudný, jednotvárný a bez akce. Asi tedy nejhorší pokračování série, co jsem zatím četla.

_______________________________________________________________

Scénář č. 3: Šílená hodina s učitelem
Jsi na hodně literatury a profesor se rozplývá nad jednou známou klasickou knihou. "Tahle kniha úplně změnila světovou literaturu!" prohlašuje a vyzdvihuje knihu do nebes. Tebe to ale vůbec nebere. Nejen, že se tohle vychvalování nedá poslouchat, ale ty ani za mák nesouhlasíš. Protože máš vlastní zkušenosti. Jakou klasickou knihu bys mrskl/a po svém profesorovi a rozkřičel/a ses na celou třídu o tom, jak tahle kniha stojí za houby?

Utrpení mladého Werthera

Tak tady mám taky ještě drobnou poznámku - jelikož po nás nikdo klasiku jako takto do hodin nechce, potřebujeme mít načteno až k matuře a ta má je "až" za 2 roky, proto jsem se zatím do těch klasik moc nepustila, tak jsem taky neměla z čeho moc vybírat ale povedlo se. Utrpení mladého Werthera bylo spíše mým utrpením. Když už jsem se tedy přiměl ke čtení něčeho z našeho maturitního seznamu byla to jedna z nejtenčích knížek. Už nevím přesně, kolik měla ale určitě do 100. I tak jsem těchto několik stran protrpěla nesnesitelnou nudou.
_____________________________________________________________

Scénář č. 4: Doba ledová
Úžíváš si skvělé odpoledne v knihovně. Procházíš se mezi stohy knih a všude se vznáší ta dokonalá vůně papíru potištěného slovy. Když najednou BUM! Celá země je pokrytá vrstvami sněhu a nikde není nic jiného než ledová pustina. Teploty nezastavitelně klesají a tvůj dech ti mrzne u pusy. Najednou zjišťuješ, že tvou jedinou možností je začít pálit knihy. Jakou svou nejneolíbenější knihu bys spálil/a první a vůbec by ti nebylo líto, že se změnila v hromádku popela?

Krvavá romance: Polibek nesmrtelnosti

Sice nemám vyloženě tu jednu nejneoblíbenější knihu, ale mezi ty, které se mi teda skoro vůbec nelíbily a 2 hvězdičky mají spíš jen z lítosti a z obdivu, že někdo dokázal napsat víc než jen nějaký článek na blogu, rozhodně patří Polibek nesmrtelnosti. Abych se přiznala, už si ani moc nepamatuju na děj ale antipatie, které cítím k této knize zapomenout nejdou. Vzpomínám si, že děj mi přišel hrozně nereálný, nudný a okopírovaný a že mě štvaly i všechny postavy. Prostě, ideální kniha k táboráku ;)

6 komentářů:

Simčila řekl(a)...

Les kostí (ako je u nás Les rukou a zubu) sa mi tiež ktovieako nepáčil, ale autorka si u mňa druhým dielom napravila reputáciu :D I keď s tretím sa už trápim dlhšiu dobu, lebo ma ktovieako nebaví, určite by som odporúčala si prečítať aspoň dvojku. Na skúšku. Udalosti jednotky do nej až tak nezasahujú a i keď, tak sú pekne zrekapitulované. A čo sa týka toho dažďa... Temné vízie by boli riadne mini dáždnik ;D

Nathaly řekl(a)...

Na poslednú knihu čítam samé negatívne recenzie, takže sa nedivím, že si si ju vybrala :)

Unknown řekl(a)...

Les rukou a zubů jsem taky nedočetla, ale neměla jsem trpělivost jako ty na půl knihy, ale jen na pár kapitol :D

Nika řekl(a)...

Jakou knihu je nejlepší mrsknout po zombíkovi? No přece tu, v které se taky vyskytuje zombík! :D Jsme na tom stejně, já knihu sice dočetla, ale vůbec mě nebavila... Do pokračování se vůbec nehrnu. A tu psolední knížku jsem viděla včera v knihovně, ale domů jsem si ji nepřinesla a vidím, že jsem dobře udělala :D

Kacennnka řekl(a)...

Já jsem Les rukou a zubů teda dočetla, ale že by mě to nějak bralo... Spíš jsem se u toho docela dost nudila. :D Jinak, zbytek jsem nečetla - ale chystám se na Utrpení, tak snad nebudu trpět taky. :D

E_V_E řekl(a)...

Posedlosť sa mi zo série najmenej páčila, veľmi ma sklamala. Ale hodiť zombíkom knihu o zombíkoch je krásna irónia osudu 8DDD

Okomentovat