pondělí 21. května 2012

Top týdne #1 - Oblíbené postavy

- Cílem tohoto meme je vždy v PONDĚLÍ 
zveřejnit seznam předem určených témat týkajících se knižního světa
- Bližší informace o meme na Little Ramblings

#1 - OBLÍBENÉ POSTAVY

1. Susannah Simonová (Mediátor) - Meg Cabot
- Rozhodně má jednička mezi knižními postavami. Suze jsem měla ráda už od prvních stran této série, protože je to prostě kick-ass hrdinka jak má být. Miluju její sarkasmus i jedinečný smysl pro humor. Doslova "žeru" její skvělé hlášky a to i za těch nejvyhrocenějších situací. Je to prostě žena činu a já bych tu na ní pěla chválu asi hodně dlouho. Takže je to prostě má jednička a tím končím :).

2. Rose Hathaway (Vampýrská akademie) - Richelle Mead 
- Těsně v závěsu za Suze je další hrdinka, která si pro hlášku ani ránu nejde daleko - Rose. Asi jsem na hrdinky podobného typu ujetá, jinak si nedokážu vysvětlit proč jsem si tuhle dívčinu tak oblíbila. Vlastně dokážu. Je doslova a do písmene úžasná. Neohrožená, upřímná, tvrdohlavá. Prostě jedna z mých nej.

3. Peeta Mellark (Hunger Games) - Suzanne Collins 
- Že by tu byl první pán? Ano, a ne ledajaký, ale náš milovaný Peeta. Musím se přiznat, že tenhle ideální a dokonalý kluk nenechal ani mne chladnou a asi jsem se zamilovala! :D Vážně, Peeta je můj nejoblíbenější mužský hrdina. Je tak strašně nesobecký, obětavý, milý... Je jen jedna věc, která mi na něm vadí - že není skutečný!

4. Elizabeth Bennet (Pýcha a Předsudek) - Jane Austen
- I když mám od J. Austen nejraději Rozum a Cit a až poté Pýchu a Předsudek, právě postava Elizabeth mi nejvíce přirostla k srdci. Na svou dobu velmi inteligentní a cílevědomá dívka. Navíc nemusím zmiňovat, že ve filmovém zpracování byl herecký výkon K. Knightley téměř dokonalý a i díky tomu si dokážu Liz lépe představit.

5. Jesse (Mediátor) - Meg Cabot
- Bez Jesseho by tu Suze přece být nemohla. Oni dva jsou zkrátka roztomilý pár, stejně tak jako Jesse sám. Asi to bude tím, v jaké době vyrůstal, ale ta jeho galantnost je prostě skvělý balící trik! Není divu že mu na špek neskočila jen Suze ale i já :D.

6. Renier Ban (Smečka) - Andrea Cremer
- Konečně se nám tu taky objevuje nějaký ten "záporák". Ze Smečky jsem četla sice jen první díl, ale v něm jsem si hodně oblíbila Rena. Hodně rozpolcená postava a i díky tomu je pro mně tak zajímavý. Navíc je hrozně charismatický a správný vůdce. 

7. Paige (Nebezpečná láska) - Kateřina Petrusová
- Na začátku knihy jsem si nemyslela, že se některá z postav může dostat až do mého nejvyššího žebříčku, ale byla jsem mile překvapena, když se tak stalo díky Paige. Zprvu možná nijak zvlášť zajímavá postava, navíc trošku se vymykající té YA rutině, v konečné fázi však jedna z nejoblíbenějších. Získala si mě především díky svému humoru, který byl zkrátka kouzelný.

8. Dimitri Belikov (Vampýrská akademie) - Richelle Mead
- I když Rose je v mém žebříčku hodně vysoko, Dimitrije mám ráda míň, i když pořád tolik, abych ho sem zařadila. Možná, že kdyby oni dva netvořili pár, nestal by se mou oblíbenou postavou. On a Rose se totiž skvěle doplňují a jdou prostě ideální pár. Sám Dimitri je pak pro mě vzor správného chlapa - čestný, upřímný, odvážný. 

9. Darren Shan (Sága Darren Shan) - Darren Shan 
(zajímavé, všechno se jmenuje stejně :D - to jen tak mimochodem, aby jste si nemysleli, že mi dočista hráblo) - Darrena i sérii o něm mám moc ráda. Vážně se to čte samo a možná i díky hlavnímu hrdinovy. Jeden z mých nejoblíbenějších mladších hrdinů. Ne vždy jedná správě a to si na něm cení - člověk si pak vedle těch knižních hrdinů nepřipadá tak nedokonale.


10. Damon Salvatore (Upíří deníky, Stefanovy deníky) - L. J. Smith
- No tak dobře, přiznávám, je tu hlavně díky seriálovému zpracování, kde ho ztvárnil úžasný Ian Somerhalder, ale i tak musíte uznat, že i v knížce je to sakra švihák. Proto mu patří alespoň to "poslední" místo.

1 komentářů:

E_V_E řekl(a)...

ooo Damon 8D ja by som ho vyzdvihla o pár miesteniek 8P ale asi tiež len kvôli seriálu 8D

Okomentovat